Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner
Bàner

Aiguamúrcia s’adhereix a la marca turística EnoturismePENEDÈS

L’Ajuntament d’Aiguamúrcia ha formalitzat aquest dijous 6 de març la seva entrada a la marca EnoturismePENEDÈS, amb la signatura del protocol general per a la coordinació i la planificació de la promoció enoturística a les comarques de l´Alt i del Baix Penedès i del Alt Camp. El municipi d’Aiguamúrcia és l’únic de l’Alt Camp que forma part de la Denominació d’Origen Penedès. El protocol l'han signat l'alcaldessa d'Aiguamúrcia, Fina Bartolí, i el president d'EnoturismePENEDÈS, Santi Soler (en la imatge encaixant les mans després de la signatura). 

 

Amb aquest protocol es reconeix la voluntat comuna de treballar conjuntament i en la mesura de les seves possibilitats en projectes de promoció turística sota la marca EnoturismePENEDÈS i que la seva actuació estarà orientada a cercar complicitats i rendibilitzar i coordinar esforços en l’àmbit de l’enoturisme, fent extensiva aquesta proposta a les  comarques de l´Alt Camp, Baix Llobregat i l’Anoia que parcialment estan englobades en el territori de la Denominació d'Origen Penedès.

 

També treballaran amb l'objectiu general de fer conèixer, protegir i engrandir la marca enoturismePENEDÈS, fent que les seves activitats siguin coherents amb aquesta finalitat principals, i alhora assolir que les comarques i municipis que s'integrin siguin identificats pel públic potencial com a territori pertanyent a marca.

 

L’alcaldessa d’Aiguamúrcia, Fina Bartolí, explica que el seu municipi busca potenciar turísticament tots els seus nuclis i que l’enoturisme pot ser una manera per aconseguir-ho. “El monestir de Santes Creus és el  nostre gran pol d’atracció turística, amb més de 80.000 visitants a l’any, però el nostre municipi és molt extens i la vinya és l’element definidor de gran part del nostre terme. A més, comptem amb elaboradors que estan fent vins i caves de molta qualitat. A més, cada cop hi ha més turistes que tenen el món del vi com un dels principals elements que els fan decidir el destí de les seves vacances”, assenyala Bartolí que, per aquestes raons, considera molt interessant unir-se a una marca turística cada cop més potent com és EnoturismePENEDÈS.

 

Bartolí apunta que l’objectiu de l’Ajuntament és que les empreses turístiques del municipi coneguin EnoturismePENEDÈS i valorin la possibilitat d’integrar-se a la marca, com ja ho ha fet ja alguna empresa. Per la seva banda, el president d’EnoturismePENEDÈS, Santi Soler, ha mostrat la seva satisfacció per la incorporació d’Aiguamúrcia a la marca i ha destacat la potencialitat del monestir de Santes Creus, un principals monuments de Catalunya amb desenes de milers de visitants a l’any, però també la tradició vinícola del municipi, que compta amb diversos productors, i la bellesa dels seus paisatges i nuclis, que poden aportar noves possibilitats de paquets turística a EnoturismePENEDÈS.